Spotify Ανακοινώνει Αλλαγές Πολιτικής για τη Μουσική με Τεχνητή Νοημοσύνη
Η Spotify προχωρά σε σημαντικές αλλαγές στην πολιτική της σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στη μουσική. Στόχος είναι να καταστεί σαφέστερο πότε χρησιμοποιείται AI για τη δημιουργία μουσικής, να μειωθεί το spam και να γίνει ξεκάθαρο ότι οι μη εξουσιοδοτημένες φωνητικές κλωνοποιήσεις δεν επιτρέπονται στην πλατφόρμα της. Η εταιρεία θα υιοθετήσει το επερχόμενο βιομηχανικό πρότυπο DDEX για την αναγνώριση και την επισήμανση της AI μουσικής στα credits. Παράλληλα, θα εισαγάγει ένα νέο φίλτρο για την ανίχνευση μουσικού spam, με στόχο την αποτροπή κακόβουλων πρακτικών.
Εφαρμογή του Προτύπου DDEX και Νέες Τεχνολογίες
Το σύστημα DDEX επιτρέπει σε δισκογραφικές εταιρείες, διανομείς και συνεργάτες να υποβάλλουν τυποποιημένες δηλώσεις AI στα μουσικά credits. Αυτή η λύση προσφέρει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τη χρήση της AI, όπως αν χρησιμοποιήθηκε για φωνητικά που δημιουργήθηκαν από AI, ενορχήστρωση ή μεταπαραγωγή. Ο Sam Duboff, επικεφαλής μάρκετινγκ και πολιτικής της Spotify, τόνισε ότι το πρότυπο αυτό θα επιτρέψει πιο ακριβείς και λεπτομερείς δηλώσεις, αποφεύγοντας την κατηγοριοποίηση των τραγουδιών σε απλές διχοτομίες AI ή μη AI.
Καταπολέμηση Μη Εξουσιοδοτημένων Φωνητικών Κλωνοποιήσεων
Η Spotify διευκρίνισε επίσης τις πολιτικές της γύρω από την προσωποποίηση με AI, δηλώνοντας ότι οι μη εξουσιοδοτημένες φωνητικές κλωνοποιήσεις και οποιαδήποτε άλλη μορφή φωνητικών αντιγραφών ή μιμήσεων δεν επιτρέπονται και θα αφαιρούνται από την πλατφόρμα. Ενώ το πρότυπο DDEX αναπτύσσεται, η Spotify έχει λάβει δεσμεύσεις από 15 δισκογραφικές και διανομείς που σχεδιάζουν να υιοθετήσουν την τεχνολογία, βλέποντας την κίνηση αυτή ως σήμα για άλλους να ακολουθήσουν.
Αντιμετώπιση του Μουσικού Spam και Ασφαλής Διανομή Περιεχομένου
Η χρήση εργαλείων AI διευκολύνει την κυκλοφορία μουσικής από οποιονδήποτε, γεγονός που αυξάνει το ενδεχόμενο spam. Η Spotify έχει αναπτύξει ένα νέο σχέδιο για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης. Το φθινόπωρο, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει ένα νέο φίλτρο μουσικού spam που θα προσπαθήσει να εντοπίσει και να σταματήσει τεχνικές spam. Ο Duboff ανέφερε ότι η AI έχει επιταχύνει αυτές τις πρακτικές με μεγαλύτερη πολυπλοκότητα, απαιτώντας νέες μεθόδους αντιμετώπισης.
Συνεργασία με Διανομείς για την Πρόληψη Απάτης
Η Spotify θα συνεργαστεί με διανομείς για την αντιμετώπιση των “προφίλ αναντιστοιχιών”, όπου κάποιος ανεβάζει μουσική σε προφίλ άλλου καλλιτέχνη. Η εταιρεία ελπίζει να αποτρέψει περισσότερες τέτοιες περιπτώσεις πριν η μουσική δημοσιευτεί. Παρά τις αλλαγές, οι εκτελεστικοί της Spotify τονίζουν ότι υποστηρίζουν τη χρήση της AI, αρκεί να γίνεται με αυθεντικό και υπεύθυνο τρόπο.
Συμπεράσματα και Προοπτικές για τη Χρήση της AI στη Μουσική
Οι αλλαγές της Spotify έρχονται σε μια περίοδο ταχείας αύξησης της μουσικής που δημιουργείται από AI. Το καλοκαίρι, μια AI μπάντα με το όνομα Velvet Sundown έγινε viral στην υπηρεσία της, προκαλώντας παράπονα για την έλλειψη διαφάνειας στην επισήμανση των AI κομματιών. Παράλληλα, η ανταγωνίστρια υπηρεσία Deezer ανέφερε ότι περίπου το 18% της μουσικής που ανεβαίνει καθημερινά είναι πλέον πλήρως δημιουργημένη από AI. Η Spotify δεν αποκάλυψε δικά της δεδομένα, αλλά ο Duboff σημείωσε ότι όλες οι υπηρεσίες streaming έχουν σχεδόν τον ίδιο κατάλογο. Η χρήση της AI δεν είναι πλέον δυαδική, αλλά ένα φάσμα του πώς οι καλλιτέχνες και οι παραγωγοί τη χρησιμοποιούν.















