Η Νότια Κορέα Επενδύει σε Ψηφιακά Σχολικά Βιβλία με Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά Αντιμετωπίζει Προκλήσεις
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας επένδυσε 1,2 τρισεκατομμύρια γουόν (περίπου $850 εκατομμύρια) για την ανάπτυξη σχολικών βιβλίων με τεχνητή νοημοσύνη, στοχεύοντας στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Ωστόσο, το εθνικό πρόγραμμα αναγκάστηκε να ανασταλεί μόλις τέσσερις μήνες μετά την έναρξή του, λόγω καταγγελιών για ανακρίβειες στα κείμενα, ανησυχιών για την ιδιωτικότητα, και αυξημένου φόρτου εργασίας για το προσωπικό και τους μαθητές. Ο δημοσιογράφος Junhyup Kwon αναφέρει σε άρθρο του στο Rest Of World ότι ένας μαθητής δήλωσε πως “όλα τα μαθήματα καθυστέρησαν λόγω τεχνικών προβλημάτων με τα βιβλία. […] Δυσκολεύτηκα να παραμείνω συγκεντρωμένος και να ακολουθήσω το πρόγραμμα. Τα βιβλία δεν παρείχαν μαθήματα προσαρμοσμένα στο επίπεδό μου.”
Προκλήσεις και Πλεονεκτήματα των Ψηφιακών Βιβλίων με Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο Kim Jong-hee, επικεφαλής ψηφιακός διευθυντής της Dong-A Publishing, μιας από τις εταιρείες που ανέπτυξαν τα βιβλία, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα των βιβλίων με τεχνητή νοημοσύνη: “Η χρήση ψηφιακών συσκευών που είναι γνώριμες στους μαθητές τους κρατά πιο συγκεντρωμένους, ξύπνιους και πιο πρόθυμους να συμμετάσχουν. Τα βιβλία παρέχουν πιο εξατομικευμένη υποστήριξη για τους μαθητές που δυσκολεύονται με τα μαθήματα.” Η κορεατική κυβέρνηση αρχικά ανέθεσε στους εκδότες να δημιουργήσουν τα βιβλία, οι οποίοι με τη σειρά τους ξόδεψαν περίπου $567 εκατομμύρια για την ανάπτυξη των ψηφιακών κειμένων. Η χρήση των βιβλίων με τεχνητή νοημοσύνη έγινε υποχρεωτική από την αρχή του σχολικού έτους τον Μάρτιο, αλλά έχει πλέον χαρακτηριστεί ως “προαιρετική” μετά από μόλις ένα εξάμηνο. Ο αριθμός των σχολείων που χρησιμοποιούν αυτά τα βιβλία έχει μειωθεί στο μισό σε αυτό το διάστημα.
Πολιτικές και Διαδικαστικές Προκλήσεις στην Υιοθέτηση της Τεχνολογίας
Μιλώντας στη Βουλή τον Ιανουάριο, η νομοθέτης Kang Kyung-sook ρώτησε τον Υπουργό Παιδείας, “Τα παραδοσιακά έντυπα βιβλία χρειάζονται 18 μήνες για να αναπτυχθούν, εννέα μήνες για αναθεώρηση, και έξι μήνες για προετοιμασία. Αλλά τα βιβλία με τεχνητή νοημοσύνη χρειάστηκαν μόνο 12 μήνες για ανάπτυξη, τρεις μήνες για αναθεώρηση, και τρεις μήνες για προετοιμασία. […] Γιατί έγινε τόσο βιαστικά; Εφόσον απευθύνονται σε παιδιά, απαιτούν προσεκτική επαλήθευση και διαδικασίες.” Η αποτυχία του προγράμματος αποδίδεται επίσης στην πολιτικοποίηση του θέματος και στην αλλαγή κυβέρνησης κατά την εφαρμογή του.
Συγκρίσεις με Άλλα Διεθνή Εκπαιδευτικά Προγράμματα Τεχνολογίας
Τα τεχνολογικά προγράμματα στα σχολεία από την ευρεία υιοθέτηση του διαδικτύου είναι σχετικά συνηθισμένα, έχουν κοστίσει στους φορολογούμενους σημαντικά λιγότερο και έχουν διαρκέσει πολύ περισσότερο – παρά την τελική αποτυχία ή την ολοκληρωτική αναδιάρθρωση. Στη Νότια Αφρική, το Πρόγραμμα Διαδικτυακών Σχολείων στην επαρχία Guateng στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σχεδιάστηκε για να εξοπλίσει τα σχολεία με εργαστήρια υπολογιστών και συνδέσεις στο διαδίκτυο, αλλά ακυρώθηκε το 2013 με κόστος 1 δισεκατομμυρίου ραντ ($57 εκατομμύρια), σύμφωνα με ορισμένες αναφορές. Το 2019, το 1BestariNet της Μαλαισίας – ένα cloud-based VLE (εικονικό περιβάλλον μάθησης) – τερματίστηκε μετά από οκτώ χρόνια, εν μέσω ερευνών για φερόμενες ασυνέπειες μεταξύ των ισχυρισμών για την ταχύτητα του διαδικτύου και της πραγματικότητας που βίωσαν πολλά σχολεία. Το συνολικό κόστος εκείνου του έργου υπολογίστηκε σε δισεκατομμύρια ρινγκίτ (ένα δισεκατομμύριο ρινγκίτ είναι περίπου $235 εκατομμύρια).
Μακροπρόθεσμες Επιπτώσεις και Επιστημονικές Μελέτες για την Εκπαιδευτική Χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ωστόσο, η ταχύτητα της αποτυχίας του προγράμματος βιβλίων με τεχνητή νοημοσύνη στη Νότια Κορέα και το υψηλό του κόστος υποδηλώνουν ότι η εκπαιδευτική υιοθέτηση ψηφιακών βιβλίων με τεχνητή νοημοσύνη είναι γεμάτη δυσκολίες. Μια ακαδημαϊκή μελέτη που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, δημοσιευμένη νωρίτερα φέτος, υπαινίσσεται ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα μειώνει τη δραστηριότητα του εγκεφάλου μακροπρόθεσμα, γεγονός που υποδηλώνει ότι η τεχνολογία μπορεί να μην είναι κατάλληλη για αναπτυσσόμενα μυαλά.
Συμπέρασμα: Η Αναγκαιότητα για Προσεκτική Εφαρμογή και Αξιολόγηση
Συνοψίζοντας, η προσπάθεια της Νότιας Κορέας να ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση μέσω ψηφιακών βιβλίων αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις, από τεχνικά προβλήματα και ανησυχίες για την ιδιωτικότητα έως πολιτικές και διαδικαστικές δυσκολίες. Παρά τα πλεονεκτήματα της εξατομίκευσης και της αυξημένης συμμετοχής των μαθητών, η βιαστική εφαρμογή και η έλλειψη επαρκούς αξιολόγησης οδήγησαν σε μια γρήγορη αναθεώρηση της πολιτικής. Η εμπειρία αυτή υπογραμμίζει την ανάγκη για προσεκτική σχεδίαση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που βασίζονται στην τεχνολογία, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια για τους μαθητές.














