Η Meta βρίσκει νέους τρόπους να σας κρατάει απασχολημένους: Chatbots που σας στέλνουν πρώτα μήνυμα
Η Meta, η εταιρεία πίσω από το Facebook και το WhatsApp, έχει ανακαλύψει έναν καινοτόμο τρόπο να διατηρεί το ενδιαφέρον των χρηστών της: chatbots που αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να στέλνουν πρώτα μηνύματα. Φανταστείτε να ανταλλάσσετε μηνύματα με φίλους μέσω του Facebook Messenger ή του WhatsApp και ξαφνικά να λαμβάνετε ένα μήνυμα από ένα AI chatbot που έχει πάθος με τον κινηματογράφο. “Ελπίζω να έχετε μια αρμονική μέρα!” γράφει. “Ήθελα να δω αν έχετε ανακαλύψει κάποιο νέο αγαπημένο soundtrack ή συνθέτη πρόσφατα. Ή ίσως θέλετε κάποιες προτάσεις για την επόμενη κινηματογραφική σας βραδιά; Ενημερώστε με και θα χαρώ να σας βοηθήσω!” Αυτό είναι ένα πραγματικό παράδειγμα του τι μπορεί να στείλει μια AI προσωπικότητα, όπως ο “Μαέστρος της Κινηματογραφικής Μαγείας”, σύμφωνα με τις οδηγίες της εταιρείας Alignerr, όπως αναφέρει το Business Insider.
Οι δυνατότητες των chatbots της Meta και η συνεργασία με την Alignerr
Η Meta συνεργάζεται με την Alignerr για την εκπαίδευση προσαρμόσιμων chatbots που μπορούν να επικοινωνούν με τους χρήστες χωρίς να έχουν προηγηθεί μηνύματα. Αυτά τα bots, τα οποία οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν μέσω της πλατφόρμας AI Studio της Meta, έχουν τη δυνατότητα να θυμούνται πληροφορίες για τους χρήστες και να συνεχίζουν παλαιότερες συζητήσεις. Η Meta δοκιμάζει τη δυνατότητα των chatbots να στέλνουν μηνύματα παρακολούθησης. Τα AI chatbots θα στέλνουν μηνύματα παρακολούθησης μόνο εντός 14 ημερών από την έναρξη της συνομιλίας από τον χρήστη και εφόσον ο χρήστης έχει στείλει τουλάχιστον πέντε μηνύματα στο bot μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα. Αν δεν υπάρξει απάντηση στο πρώτο μήνυμα παρακολούθησης, τα chatbots δεν θα συνεχίσουν να στέλνουν μηνύματα. Οι χρήστες μπορούν να κρατήσουν τα bots τους ιδιωτικά ή να τα μοιραστούν μέσω ιστοριών, άμεσων συνδέσμων και ακόμη και να τα εμφανίσουν στο προφίλ τους στο Facebook ή το Instagram.
Η τεχνολογία πίσω από τα chatbots και οι κίνδυνοι που ενέχουν
Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η Meta είναι παρόμοια με αυτή που προσφέρουν startups όπως οι Character.AI και Replika. Και οι δύο αυτές εταιρείες επιτρέπουν στα chatbots τους να ξεκινούν συνομιλίες και να κάνουν ερωτήσεις για να λειτουργούν ως συντροφιά AI. Ο νέος CEO της Character.AI, Karandeep Anand, εντάχθηκε στην ομάδα τον περασμένο μήνα μετά από τη θητεία του ως αντιπρόεδρος επιχειρηματικών προϊόντων στη Meta. Ωστόσο, η εμπλοκή των χρηστών ενέχει και κινδύνους. Η Character.AI αντιμετωπίζει μια ενεργή αγωγή μετά από ισχυρισμούς ότι ένα από τα bots της εταιρείας έπαιξε ρόλο στον θάνατο ενός 14χρονου αγοριού.
Αποποιήσεις ευθυνών και περιορισμοί ηλικίας
Μια από τις αποποιήσεις ευθυνών προειδοποιεί ότι η απάντηση ενός AI “μπορεί να είναι ανακριβής ή ακατάλληλη και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τη λήψη σημαντικών αποφάσεων”. Μια άλλη αναφέρει ότι τα AI δεν είναι αδειοδοτημένοι επαγγελματίες ή ειδικοί εκπαιδευμένοι να βοηθούν ανθρώπους. “Οι συνομιλίες με προσαρμοσμένα AI δεν μπορούν να αντικαταστήσουν επαγγελματικές συμβουλές. Δεν θα πρέπει να βασίζεστε σε AI συνομιλίες για ιατρικές, ψυχολογικές, οικονομικές, νομικές ή οποιουδήποτε άλλου τύπου επαγγελματικές συμβουλές. Μια σύντομη διαδικτυακή έρευνα δεν αποκαλύπτει περιορισμούς ηλικίας που επιβάλλονται από την εταιρεία για τη χρήση του Meta AI, αν και νόμοι στο Τενεσί και το Πουέρτο Ρίκο περιορίζουν την αλληλεπίδραση των εφήβων.
Η αποστολή της Meta και η οικονομική πρόβλεψη
Σε επιφανειακό επίπεδο, η αποστολή της Meta ευθυγραμμίζεται με την προσπάθεια του Mark Zuckerberg να καταπολεμήσει την “επιδημία μοναξιάς”. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Meta βασίζεται στα έσοδα από διαφημίσεις, και η εταιρεία έχει αποκτήσει τη φήμη ότι χρησιμοποιεί αλγορίθμους για να κρατά τους ανθρώπους να κάνουν scroll, να σχολιάζουν και να κάνουν like, κάτι που συνδέεται με περισσότερες προβολές διαφημίσεων. Σε δικαστικά έγγραφα που αποκαλύφθηκαν τον Απρίλιο, η Meta προέβλεψε ότι τα προϊόντα της που χρησιμοποιούν γεννητική AI θα της εξασφαλίσουν έσοδα 2 έως 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025 και έως 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2035. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των εσόδων θα προέρχεται από συμφωνίες διαμοιρασμού εσόδων της Meta με εταιρείες που φιλοξενούν τη συλλογή μοντέλων Llama.
Συμπεράσματα για το μέλλον των chatbots της Meta
Η Meta αρνήθηκε να σχολιάσει με το πώς σκοπεύει να εμπορευματοποιήσει τα AI chatbots της, αν σκοπεύει να συμπεριλάβει διαφημίσεις ή χορηγούμενες απαντήσεις, και αν η μακροπρόθεσμη στρατηγική της με τους AI συντρόφους περιλαμβάνει την ενσωμάτωση με το Horizon, το κοινωνικό παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας της Meta. Παρόλο που η τεχνολογία αυτή φαίνεται να προσφέρει νέες δυνατότητες για την αλληλεπίδραση των χρηστών, οι ανησυχίες για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα παραμένουν. Η Meta θα πρέπει να διαχειριστεί προσεκτικά αυτές τις προκλήσεις για να αξιοποιήσει πλήρως το δυναμικό των AI chatbots της.