Η Google σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια τεχνολογία που θα αναγνωρίζει αν μια φωτογραφία έχει τραβηχτεί με κάμερα, επεξεργαστεί με λογισμικό όπως το Photoshop, ή παράχθηκε από γενετικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης (AI). Στους επόμενους μήνες, τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google θα περιλαμβάνουν μια ενημερωμένη λειτουργία “σχετικά με αυτήν την εικόνα” για να ενημερώνουν τους χρήστες αν μια εικόνα δημιουργήθηκε ή επεξεργάστηκε με εργαλεία AI.
Ανάπτυξη της Τεχνολογίας
Το σύστημα που χρησιμοποιεί η Google είναι μέρος της Συμμαχίας για την Προέλευση και Αυθεντικότητα Περιεχομένου (C2PA), μια από τις μεγαλύτερες ομάδες που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις εικόνες που δημιουργούνται από AI. Η αυθεντικοποίηση της C2PA είναι ένα τεχνικό πρότυπο που περιλαμβάνει πληροφορίες για την προέλευση των εικόνων και λειτουργεί τόσο σε υλικό όσο και σε λογισμικό για να δημιουργήσει ένα ψηφιακό ίχνος. Η Amazon, η Microsoft, η Adobe, η Arm, η OpenAI, η Intel, η Truepic και η Google έχουν υποστηρίξει την αυθεντικοποίηση της C2PA, αλλά η υιοθέτηση ήταν αργή. Η ενσωμάτωση της Google στα αποτελέσματα αναζήτησης θα είναι μια πρώτη μεγάλη δοκιμή για την πρωτοβουλία.
Τεχνικές Προδιαγραφές και Εφαρμογές
Η Google έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη του τελευταίου τεχνικού προτύπου της C2PA (έκδοση 2.1) και θα το χρησιμοποιήσει μαζί με μια επερχόμενη λίστα εμπιστοσύνης της C2PA, η οποία επιτρέπει σε πλατφόρμες όπως η Google Search να επιβεβαιώνουν την προέλευση του περιεχομένου. “Για παράδειγμα, αν τα δεδομένα δείχνουν ότι μια εικόνα τραβήχτηκε από ένα συγκεκριμένο μοντέλο κάμερας, η λίστα εμπιστοσύνης βοηθά στην επικύρωση αυτής της πληροφορίας,” λέει η Laurie Richardson, αντιπρόεδρος εμπιστοσύνης και ασφάλειας στη Google. Η Google σχεδιάζει επίσης να ενσωματώσει τα μεταδεδομένα της C2PA στα συστήματα διαφημίσεών της. “Στόχος μας είναι να αυξήσουμε σταδιακά τη χρήση των σημάτων της C2PA για να ενημερώνουμε πώς επιβάλλουμε βασικές πολιτικές,” λέει η Richardson. “Εξετάζουμε επίσης τρόπους να μεταφέρουμε τις πληροφορίες της C2PA στους θεατές στο YouTube όταν το περιεχόμενο καταγράφεται με κάμερα, και θα έχουμε περισσότερες ενημερώσεις αργότερα μέσα στη χρονιά.”
Προκλήσεις και Υιοθέτηση
Παρόλο που η Google ξεχωρίζει ως μία από τις πρώτες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες που υιοθετούν το πρότυπο αυθεντικοποίησης της C2PA, υπάρχουν πολλές προκλήσεις υιοθέτησης και διαλειτουργικότητας για να λειτουργήσει αυτό σε μια ευρεία ποικιλία υλικού και λογισμικού. Μόνο μια χούφτα κάμερες από τη Leica και τη Sony υποστηρίζουν το ανοιχτό τεχνικό πρότυπο της C2PA, το οποίο προσθέτει μεταδεδομένα ρυθμίσεων κάμερας καθώς και δεδομένα για την τοποθεσία όπου τραβήχτηκε μια φωτογραφία. Η Nikon και η Canon έχουν δεσμευτεί να υιοθετήσουν το πρότυπο της C2PA, και περιμένουμε ακόμα να ακούσουμε αν η Apple και η Google θα εφαρμόσουν την υποστήριξη της C2PA στα iPhones και τις συσκευές Android.
Εφαρμογές Λογισμικού και Προκλήσεις
Οι εφαρμογές Photoshop και Lightroom της Adobe μπορούν να προσθέσουν δεδομένα της C2PA, αλλά το Affinity Photo, το Gimp και πολλές άλλες δεν το κάνουν. Υπάρχουν επίσης προκλήσεις σχετικά με το πώς να δει κάποιος τα δεδομένα μόλις προστεθούν σε μια φωτογραφία, με τις περισσότερες μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες να μην προσφέρουν ετικέτες. Η υιοθέτηση της Google στα αποτελέσματα αναζήτησης μπορεί να ενθαρρύνει άλλους να κυκλοφορήσουν παρόμοιες ετικέτες, όμως.
Συμπέρασμα
“Η καθιέρωση και η σηματοδότηση της προέλευσης του περιεχομένου παραμένει μια σύνθετη πρόκληση, με μια σειρά από παραμέτρους που βασίζονται στο προϊόν ή την υπηρεσία,” παραδέχεται η Richardson. “Και ενώ γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει μια λύση-ασημένια σφαίρα για όλο το περιεχόμενο στο διαδίκτυο, η συνεργασία με άλλους στον κλάδο είναι κρίσιμη για τη δημιουργία βιώσιμων και διαλειτουργικών λύσεων.”
Η Google κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της διαφάνειας και της αυθεντικότητας των εικόνων στο διαδίκτυο. Αν και υπάρχουν προκλήσεις μπροστά, η πρωτοβουλία αυτή μπορεί να θέσει τα θεμέλια για μια πιο αξιόπιστη και διαφανή εμπειρία των χρηστών στο μέλλον.















