Η Ινδία Πιλοτάρει την Ηλεκτρονική Εμπορία μέσω AI Chatbots με ChatGPT, Gemini και Claude
Η Ινδία, μια από τις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο, ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές και πληρωμές απευθείας μέσω AI chatbots. Με το ChatGPT της OpenAI να ηγείται της πρωτοβουλίας, και με τις ενσωματώσεις των Google Gemini και Anthropic Claude να βρίσκονται σε εξέλιξη, η χώρα γίνεται ο επόμενος μεγάλος στόχος για τις παγκόσμιες εταιρείες AI. Την Πέμπτη, η Εθνική Εταιρεία Πληρωμών της Ινδίας (NPCI), σε συνεργασία με την OpenAI και τη fintech εταιρεία Razorpay, έκανε δυνατή την άμεση αγορά και πληρωμή μέσω του ChatGPT. Η Razorpay επιβεβαίωσε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα και θα είναι ευρέως διαθέσιμο τους επόμενους μήνες.
Η εμπειρία βασίζεται στο UPI Reserve Pay, ένα νέο πρωτόκολλο της NPCI που επιτρέπει στους χρήστες να δεσμεύουν συγκεκριμένα ποσά για μελλοντικές χρεώσεις σε καθορισμένους εμπόρους, και στο UPI Circle, μια λύση που επιτρέπει την ολοκλήρωση πληρωμών απευθείας μέσα στο ChatGPT χωρίς την ανάγκη αλλαγής σε εξωτερικές εφαρμογές ή ιστοσελίδες. Η Razorpay ανέπτυξε το επίπεδο ενσωμάτωσης με τους εμπόρους, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να συναλλάσσονται μέσω AI chatbots.
Πρώτοι Συνεργάτες και Επέκταση της Αγοράς
Οι πρώτοι συνεργάτες για το νέο πιλοτικό πρόγραμμα είναι η BigBasket, μια διαδικτυακή αλυσίδα σούπερ μάρκετ που ανήκει στον Όμιλο Tata, και η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Vi. Αυτοί επιτρέπουν στους πελάτες να αγοράζουν είδη παντοπωλείου ή να ανανεώνουν τα κινητά τους απευθείας μέσω του ChatGPT. Επιπλέον, οι τράπεζες Axis Bank και Airtel Payments Bank υποστηρίζουν το τραπεζικό επίπεδο της διαδικασίας.
Η Ινδία, η πιο πολυπληθής χώρα στον κόσμο με πάνω από ένα δισεκατομμύριο συνδρομητές διαδικτύου, είναι ήδη μια από τις κορυφαίες αγορές για το ChatGPT της OpenAI. Η OpenAI επιδιώκει να επεκτείνει την παρουσία της στη χώρα, λανσάροντας ένα πακέτο ChatGPT Go κάτω των 5 δολαρίων τον Αύγουστο για να προσελκύσει περισσότερους συνδρομητές. Το πιλοτικό πρόγραμμα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας να εμβαθύνει την εμπλοκή της και να αξιοποιήσει την ταχέως αναπτυσσόμενη ψηφιακή οικονομία της Ινδίας.
Η Εμπειρία του Χρήστη και οι Προοπτικές Ανάπτυξης
Ο συνιδρυτής και CEO της Razorpay, Harshil Mathur, δήλωσε ότι η πρωτοβουλία δεν είναι απλώς μια εμπειρία πληρωμής, αλλά μια νέα εμπειρία ανακάλυψης και εμπορίας. Το UPI είναι ήδη μια τεράστια επιτυχία στην Ινδία, υποστηρίζοντας πάνω από 20 δισεκατομμύρια συναλλαγές κάθε μήνα και λειτουργώντας ως το κύριο κανάλι ψηφιακών πληρωμών της χώρας. Ωστόσο, η νέα εμπειρία με τη χρήση AI θα μπορούσε να βοηθήσει την NPCI να προωθήσει περαιτέρω την υιοθέτηση του UPI, ενσωματώνοντάς το στην καθημερινή εμπορία, εάν οι καταναλωτές αγκαλιάσουν τα chatbots ως νέο μέσο αγορών.
Ο Mathur ανέφερε ότι η εταιρεία έχει επίσης ολοκληρώσει μια απόδειξη της έννοιας για τη νέα εμπειρία πληρωμών με τους Google Gemini και Anthropic Claude. Αυτές οι ενσωματώσεις θα είναι διαθέσιμες στους καταναλωτές σε λίγες εβδομάδες.
Περαιτέρω Ενσωματώσεις και Συνεργασίες
Η Razorpay βρίσκεται επίσης σε συνομιλίες με εμπόρους πέρα από την BigBasket και τη Vi και αναμένει μια ευρύτερη επέκταση τους επόμενους μήνες. Όπως η OpenAI, έτσι και οι Google και Anthropic βλέπουν μια αύξηση νέων χρηστών από την Ινδία. Ενώ η Google έχει ήδη ισχυρή τοπική παρουσία με προϊόντα μαζικής αγοράς όπως το Android, η Αναζήτηση και το YouTube, οι OpenAI και Anthropic κάνουν βήματα για να εδραιώσουν την παρουσία τους στη χώρα, προσπαθώντας να προσαρμόσουν τις προσφορές AI τους για τους Ινδούς χρήστες.
Το τρέχον σχέδιο της Ινδίας με τις αυτόνομες πληρωμές δεν περιλαμβάνει κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο διαμοιρασμού εσόδων για τους συνεργάτες που συμμετέχουν. Ωστόσο, η κίνηση αυτή θα βοηθήσει τις εταιρείες AI, συμπεριλαμβανομένης της OpenAI, να επιτύχουν μεγαλύτερη διατήρηση χρηστών.
Διασφάλιση Δεδομένων και Νέες Πρωτοβουλίες
Ο Mathur επιβεβαίωσε ότι οι εταιρείες AI δεν θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα πληρωμών στο νέο περιβάλλον, και οι χρήστες θα προεγκρίνουν το ποσό που συναλλάσσεται μέσω chatbots μέσω δύο παραγόντων ταυτοποίησης. Τον περασμένο μήνα, η OpenAI παρουσίασε μια εμπειρία “Άμεσης Αγοράς” και το Πρωτόκολλο Εμπορίας της, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Stripe, για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις και τους εμπόρους να συνδεθούν με τους καταναλωτές χρησιμοποιώντας AI πράκτορες. Παρομοίως, η Google λάνσαρε το Πρωτόκολλο Πληρωμών Πράκτορα για να επιτρέψει στους AI πράκτορες να πραγματοποιούν συναλλαγές για λογαριασμό των χρηστών.
Ο Reeju Datta, συνιδρυτής της Cashfree Payments, δήλωσε ότι αυτή είναι ακόμα μια πρώιμη, προοπτική έννοια, αλλά με τεράστιο δυναμικό. Η υιοθέτησή της θα αυξηθεί φυσικά ανάλογα με το πόσο γρήγορα θα απογειωθούν οι πράκτορες αγορών. Εκτός από τη Razorpay, η startup Cashfree Payments έχει λανσάρει το Agentic Payments MCP που μπορεί να βοηθήσει τους εμπόρους να επιτρέψουν πληρωμές απευθείας μέσω των πρακτόρων αγορών τους. Η λύση της Cashfree υποστηρίζει όλες τις κύριες μεθόδους πληρωμής, συμπεριλαμβανομένων των καρτών και του UPI. Ωστόσο, στην περίπτωση της Cashfree, οι έμποροι πρέπει να αναπτύξουν τους δικούς τους πράκτορες αγορών για να τους ενσωματώσουν με το MCP.
Η startup παρουσίασε την εμπειρία μέσω ενός βίντεο που δείχνει ένα chatbot να επιτρέπει στους χρήστες να αγοράσουν ένα iPhone. Ο Datta αρνήθηκε να ονομάσει τους αρχικούς εμπόρους που εργάζονται στην εμπειρία αγορών μέσω πρακτόρων, λέγοντας μόνο ότι “εξερευνούμε αυτό με μερικούς μεγάλους επιχειρηματικούς εμπόρους σε κατηγορίες όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι δανειοδοτήσεις”.
Συμπέρασμα: Το Μέλλον των Αγορών μέσω AI στην Ινδία
Η πρωτοβουλία της Ινδίας να ενσωματώσει AI chatbots στις καθημερινές αγορές αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση μιας πιο συνδεδεμένης και τεχνολογικά προσανατολισμένης κοινωνίας. Με την υποστήριξη μεγάλων παικτών όπως η OpenAI, η Google και η Anthropic, η χώρα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας στις ψηφιακές πληρωμές. Η επιτυχία αυτού του πιλοτικού προγράμματος θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις και να καθορίσει το μέλλον των αγορών μέσω AI όχι μόνο στην Ινδία αλλά και παγκοσμίως.